Tävlingsinformation
Antal spelare/Laguppställningar
- Max 18 spelare per laguppställning/match.
- Laget får använda sig av max 24 st olika spelare under turneringen. Dessa skall finnas på entrépappret.
- Antalet laganknutna får ej överstiga 28 personer. (Spelare & Ledare)
- Laguppställningar skall vara i sekretariatet senast 30 min innan utsatt matchstart.
- En spelare får ej deltaga i mer än ett lag under hela turneringen.
Speltiden
- Speltid 2x25min (5min paus) + ev. Tilläggstid
Spelarlån
- Spelarlån godkända av VFF är godkända för att spela även under Domarcupen.
Angående spelarlån hänvisar vi till VFF och Micke Sundqvist.
Det finns blanketter att fylla i på VFF:s hemsida. Kontakta Micke vid frågor.
Byten
- Flygande byten tillämpas.
Tröjfärger
- Bortalag ansvarar för att färgerna på matchställ ej krockar med varandra.(detta gäller även sockar).
Röda och gula kort
- Rött kort är direkt avstängning i nästkommande match. Inför nästa match skall beslut ha tagits av tävlingsledningen om spelaren får ytterligare avstängning i turneringen . Grova utvisningar skickas också som en rapport till VFF för utredning om ytterligare avstängning efter cupen.
- Lindriga utvisningar (målchansutvisning och två gula) är avstängning nästkommande match. - Inga gula kort ackumuleras och förs vidare under cupen.
Uppvärmning
- Uppvärmning inför match får endast göras bakom målen och om detta ej stör pågående match! (EJ MED BOLL!) Då planen är ledig är det fritt fram att värma upp.
- Matcherna spelas med bollar från cuparrangören, uppvärmningsbollar står varje klubb själv för.
Protester
- Protester lämnas in senast 30min efter avslutad match. Protestavgift lämnas samtidigt kontant till cupstyrelsen.
Vid beviljad protest återfås hela summan. Protestavgift: 1500kr
Regelverk
- Regelverk gällande matcherna i sig är enl. SVFF´s stadgar och föreskrifter om 11- manna fotboll samt domarcupens egna föreskrifter gällande förlängning, speltid och avstängningar. Offside tillämpas!
Entré för spelare och ledare (LÄS, VIKTIGT!)
- Laglistor med alla spelare och ledare som skall ha gratis entré under lagets speldagar ska läggas in på cupmate fredag innan 12.00.
- Meddela gärna oss under helgen om någon skall läggas till!
- Spelare eller ledare som saknas på listan måste betala inträde för att komma in på arenorna så var noga med att skriva dit alla (max 24 spelare) för att undvika problem. -
Vid kort varsel så ring Frida Lundholm på 070 35 46 151 eller Hugo Pettersson på 070-666 63 45 så skriver hon dit namn som saknas.
Parkering
- Bilparkering sker utanför Norrvallas entré vid Eddahallen, bilparkering innanför grindarna är strängeligen förbjudet och detta gäller alla lag!
- Bilparkering på Skogsvallen sker på anvisad plats.
Förlängningsspel/Lika poäng i tabell
Ordning i samma grupp :
1. Poäng
2. Målskillnad (Ej snitt)
3. Antal gjorda mål (Ej snitt)
4. Lottning
Ordning för att avgöra bästa 2a:
1. Poängsnitt
2. Målskillnad (Ej snitt)
3. Antal gjorda mål (Ej snitt)
4. Lottning
Slutspel: Straffläggning 3 straffar och sedan sudden straff
Poängfördelning
Vinst - 3 poäng
Oavgjort - 1 poäng
Förlust - 0 poäng
Omklädningsrum
Omklädningsrummen finns utsatta på skärmarna vid respektive arena.
Försök hålla dessa rena och fina så nästa lag också känner sig som hemma.
Tävlingsstyrelse
Hugo Pettersson
Frida Lundholm
Martti Tikkanen
Jörgen Holmqvist
Thomas Stenlund
Disciplinkommitté
Thomas Stenlund
Jonny Norlund
Martti Tikkanen